اولین دوره طرح ملی "ایران، مرز پرگهر"
شنبه 7 آذر 1394 بازدید: 2521


اولین دوره طرح ملی "ایران مرز پرگهر" در تابستان 1384 با بازدید از طرح ها و پروژه های بزرگ ملی و مراکز علمی- تحقیقاتی منتخب سراسر کشور آغاز شد. این طرح به منظور آشنایی قشر تحصیلکرده و نخبه با طرحها و پروژه های بزرگ ملی و دستاوردهای عظیم صنعتی، علمی، پژوهشی، زیربنایی و ... می باشد که طی 30 سال نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط مهندسین و متخصصین متعهد داخلی ساخته شده و همچنین شناخت مواریث فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی در قالب بازدید از میراث های طبیعی، تاریخی، باستانی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.
هدف از برگزاری اولین دوره طرح ملی "ایران مرز پرگهر"  تقویت روحیه خودباوری و تاکید بر هویت ایرانی در قشر جوانِ تحصیل کرده، آشنایی اعضای هیأت علمی و دانشجویان با دستاوردهای علمی و فنی کشور، زمینه سازی جذب نخبگان دانشگاهی در مراکز اقتصادی و صنعتی جهت جلوگیری از فرار مغزها، تلاش جهت زدودن یأس و سرخوردگی از فضای علمی و دانشگاهی و ایجاد نشاط علمی در دانشجویان، زمینه سازی جنبشهای نرم افزاری در دانشگاهها و همچنین زمینه سازی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی می باشد.
فراهم آوردن بسترهای لازم در راستای بروز و ظهور خلاقیت ها و شکوفایی استعدادهای بالقوه دانشجویان متعهد در مسیر دست یابی به دانش های نوین، تولید علم و گام نهادن در جهت توسعه علمی کشور از یک سو در قالب بازدیدهایی از مراکز علمی و پژوهشی، هسته ای، سازمان های هواپیمایی، نیروگاه های زمین گرمایی و بادی، كارخانجات مخابرات، کشتی سازی، پالایشگاه های نفتی، علوم سلولی و از سوی دیگر بازدید از مواریث تمدنی، فرهنگی و آشنایی با مجموعه های تاریخی باستانی و فرهنگی بسیار ارزشمند در کشور از ضرورت های برگزاری این طرح می باشد.
این طرح به منظور تعامل و ارتباط نزدیک میان دانشجویان و دانشگاهیان با مراکز صنعتی، اقتصادی، تحقیقاتی و علمی کشور و همچنین زمینه سازی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی به همراه آگاهی یافتن از تلاشهای بزرگ علمی کشور و شناخت میراث فرهنگی، تاریخی و جاذبه های گردشگری کشور، فراهم آمده است تا ضمن ارائه طرح ها و ایده های نو و کاربردی نمودن اندوخته های علمی دانشجویان، زمینه های همکاری بیشتر میان آنان با جامعه مهیا گردد.
اولین دوره طرح ملی "ایران مرزپرگهر" توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد تهران با همکاری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، مرکز پژوهشهای جنبش نرم افزاری، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید. این طرح در واحدهای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی سراسر کشور در قالب 110 اردوی یک تا چند روزه با حضور 4000 نفر از دانشجویان، دانشگاهیان و اساتید و بازدید از 75 پروژه ملی به اتمام رسید.
 

گالری تصاویر
پوستر
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2018 istta.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir , Graphic by Yousefi
logo-samandehi